84319857_2847570272032174_5269930348275302400_n

Aerial Yoga – czyli joga na chustach i o co tu chodzi ?

Że pojawiły się nadawano w Strefie Jogi zajęcia jogi na chustach, już wiecie.
Że cieszą się dużym zainteresowaniem, bo dają bardzo duże możliwości na pracy z ciałem, też wiecie.
Oby jednak uświadomić i wyjaśnić dla tych którzy jeszcze nie spróbowali lub zastanawiają się z czym to się je, kilka słów wyjaśnień.

Na czym polega joga na chustach ?

W jodze na chustach wszystkie pozycje/asany wykonujemy przy użyciu chusty, wykonanej z tkaniny zawieszonej pod sufitem. Pierwsze ćwiczenia to czas w którym oswajamy się z chustą i pozwalamy wyzbyć się lęku przed przeniesieniem ciężaru całego ciała na nią i utratą łączności z podłożem. Chusta ma za zadanie odciążyć stawy i pomóc nam się otworzyć, poczuć lekkość ciała i umysłu. Pierwsze ćwiczenia na początku każdych zajęć wykonujemy w kontakcie z podłogą. Polegają one głównie na rozgrzaniu i rozciągnięciu mięśni. Są to między innymi krążenia tułowia, lekkie wygięcia i skłony. Po oswojeniu się w praktyce z chustą powoli przechodzimy do ćwiczeń, w których ciężar ciała przenoszony jest zupełnie na chusty. Mogą to być i podstawowe asany jak bardziej zaawansowane. Wszystko zależy od grupy i jej zaawansowania.
Wszystkim pozycjom niezmiennie towarzyszą głębokie oddechy, bo bez nich joga jest spagetti bez makaronu.
Tu wciąż pracujemy nad rozluźnieniem, dotlenieniem i budowaniem świadomości ciała, choć w nieco odmiennych warunkach niż na macie.

Jeśli poszukujesz w jodze czegoś nowego warto spróbować ??

89959504_2930338000422067_2120721788383002624_n

Joga on-line ze Strefą Jogi

Ostatnimi dni przyświeca nam hasło #zostanWdomu#. Większość szkół jogi jest zamknięta, ale my się nie poddajemy.
Praktyka jest dla nas ważna :-).

Zapraszam wiec serdecznie na zajęcia jogi online, wszystkich tych, którzy już się za joga stęsknili, a praktyka samemu w domu graniczy dla nich z cudem.
Pierwsze kilka zajęć trwało będzie 30 min.
Potwierdzeniem chęci uczestnictwa jest wciśnięcie w wydarzeniu „wezmę udział”.
Transmisja prowadzona będzie w webinarze zoom.us .

Jutro rano podeśle link do spotkania, aby dołączyć do zajęć.

Zajęcia są na razie krótsze i bezpłatne.
A już w następnym tygodniu przyszykuje coś więcej ?

W tym tygodniu zajęcia online odbędą się:
We wtorek -19:00
Czwartek – 19:00
Piątek – 10:00.

Do ćwiczeń przygotujcie proszę maty, klocki oraz paski.

Do zobaczenia na macie ??‍♀️?‍♀️
Agata

89776638_2927514440704423_69261561738297344_n

Chandra Namaskar – Powitanie księżyca

Moi kochani jogini i kochane joginki ??‍♀️

Voilà ?

W trosce o kontynuacje naszej praktyki …. ?

Przygotowałam dla was sekwencję Chandra Namaskar – Powitanie księżyca. Sekwencja uspokaja, wzmacnia, rozciąga i ożywia ciało.

Warto praktykować ją wieczorem ponieważ przygotowuje nas do spokojnego snu i wyciszenia. Najlepiej przy lekko przygaszonym świetle lub świecach.
Sekwencje powtarzany co najmniej 5 razy. Powoli, z uwagą i bez pośpiechu.
Przypominam, że pełna sekwencja to powtórzenie jej na prawą i lewą stronę.

Asany wchodzące w skład Powitania Księżyca:

  • Ardha Chandrasana
  • Devyasana
  • 5 pointed star
  • Trikonasana
  • Skandasana
  • Malasana

Sekwencja ta zalecana jest osobom, które w żyją w ciągłym stresie i potrzebują chwili wyciszenia. Podczas praktyki Powitania Księżyca równoważymy energię i pozbywamy się negatywnych emocji z całego dnia.

“Chandra namaskar ochładza i uzupełnia energię życiową”.

Poniżej filmik pokazujący wykonanie sekwencji specjalnie dla Was :-).